loading...
نقدونی
تابلوی اعانات (پست ثابت)

لطفا سایت مارا به دوستانتان معرفی کنید

می توانید با عضویت در سایت مطالب خود را برای ما بفرستید

====شروع به کار نقدونی====

علی سمیعی بازدید : 19 جمعه 28 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

در بین بازی هایی که در یک ماه گذشته منتشر شده اند، شاید بتوان بازی Middle earth – shadow of mordor را بهترین عنوان منتشر شده دانست. عنوانی که پایه و اساس آن بر داستان های "ارباب حلقه ها" نهاده شده اما داستانی جدید را روایت میکند.

تالیون، یکی از جنگجویان خبره ی Gondor بوده. در یکی از روزها Uruk ها به او و خانواده اش حمله میکنند و آنهارا اسیر میکنند و آنهارا برای احضار "Lord Celebrimbor" که فرمانده ی "اِلف ها" می باشد قربانی میکنند، اما او بجای احضار شدن در زمین، با روح "تالیون" متحد می شود و قدرت های ماورایی به او می بخشد تا "تالیون" بتواند انتقام خانواده اش را بگیرد.

داستان اصلی شاید کمی تکراری به نظر بیاید. اینکه یک فرد بخواهد برای گرفتن انتقام خانواده اش تلاش کند را ما تابحال بسیار دیده ایم، اما چیزی که این داستان را برای ما مهیج میکند، اتفاقاتی است که میان داستان اصلی می افتد. جنگ با "Uruk"های مختلف، آشنایی با "هابیت ها" و قدرت هایی که در بین بازی بدست می آیند، همه ی اینها به داستان اصلی کمک بسزایی می کنند.

گیم پلی بازی بسیار روان و خوب کار شده است و شاید در شمشیرزنی های بازی شما همان حسی را داشته باشید که در حین شمشیر زنی با شخصیت های اولیه ی سری "Assassin's Creed" داشتید، همان ابهت خاص در حین جنگیدن و حتی راه رفتن، که مدت ها در میان این سبک بازی ها بسیار کم شده بود.

بازی بصورت جهان آزاد (Open World)  نیز می باشد، یعنی شما می توانید آزادانه در شهر بگردید، اما موضوعی که این آزادی را برای شما سخت می کند، غول هایی هستند که در سراسر این سرزمین هستند. Urukهای بسیاری در سراسر سرزمین هستند، اما مسلما برخی از آنها مقام بالاتری نسبت به بقیه دارند. شما در حین اینکه میتوانید ماموریت های بازی را پیش بگیرید، می توانید در کل سرزمین بگردید و فرماندهان آنهارا یافته و نابودشان کنید. البته در منوی بازی، بخشی گنجانده شده که تمام فرماندهان، به همراه اطلاعاتشان در آن لیست شده اند، البته تنها فرماندهانی در این لیست نمایان هستند که یا شما آنها را دیده باشید، یا طبق اطلاعات افراد دیگر جایگاهشان را فهمیده باشید در غیر اینصورت آنها غیر فعال هستند.

همانطور که گفته شد اطلاعات uruk هایی که مقام بالاتری دارند در لیستی ثبت شده اند که شما به آن در هر لحظه دسترسی دارید. قدرت هر uruk بر طبق دوئل ها و جنگ هایی که می کند افزایش می یابد. برای مثال شما می توانید با یکی از آنها بجنگید ولی اگر شکست خوردید، مانند بازی های دیگر، دوباره نمیتوان به همان روال به جنگ برگردید، بلکه بعد از هربار که یکی از urukها شمارا شکست می دهد، قدرتش افزایش می یابد و شاید پس از شکست دادن شما، با غول های دیگر نیز بجنگد و قدرتش بیشتر شود. هریک از غول های برتر هم که به هر طریقی نابود شوند، جایشان توسط کس دیگری گرفته خواهد شد، البته اگر کسی باشد که قدرتش در حد یک فرمانده باشد. هر uruk معمولی نیز می تواند با شکست شخصیت اصلی "تالیون"، خودش را به مقام بالاتری برساند، البته شاید به محض وارد شدن به لیست، توسط یکی دیگر از غول ها کشته شود.

در حین بازی، در پایین سمت چپ تصویر نقشه نشان داده می شود. اطراف آن نوار قرمز نشان دهنده قدرت و جان باقیمانده است و نوار آبی نشان دهنده Elf Power است. Elf Power در واقع قدرت "Lord Celebrimbor" است که پس از حرکاتی خاص خالی می شود، این حرکات عبارتند از تمرکز در حین تیراندازی، دویدن سریع، Elf vision، قدرت های خاص در حین جنگ و... که هرکدام با کشتن فرماندهان برای شما آزاد می شود. در صورتی که "قدرت اِلفی" شما پر باشد، شما می توانید پس از اینکه در حین جنگ damage هم تمام شد، دوباره میتوانید به بازی برگردید البته اینکار نیازمند یک حرکت سریع است، آوردن cursor (نشانگر) به میان دایره ای که نشان داده می شود و سپس فشردن کلیدی که نشان داده می شود. در صورتیکه قدرت اِلف شما خالی باشد می توانید آنرا از روح یکی از urukها جدا کنید که این کار ملزم زمانی حداقل ده ثانیه ای است و مسلما شما نمی توانید زمانی که تیر خلاص به سمتتان می آید آنرا پر کنید.

گرافیک بازی به حدی است که این بازی را از نظر گرافیکی در بین گرافیک های رده بالا، می توان نام برد. حتی زمانیکه گرافیک آنرا در پایین ترین سطح بگذارید، بازهم سایه ها و تکسچرها به لطف فناوری Nvidia چشمگیر هستند.

در کل این بازی با داستان اصلی و داستان های فرعی قوی، گرافیک خوب و از همه مهمتر گیم پلی عالی می تواند شمارا مجذوب خود کند و ساعت ها و روزها شما را سرگرم کند. چرا که این بازی جدا از داستان اصلی، ماموریت های فرعی بسیاری دارد و اینها باعث موفقیت این بازی می شوند.

هرچند امتیازهایی که از سایت های مختلف منتقد می بینیم شاید این بازی را زیاد تحویل نگرفته باشند اما امتیازی که ما به آن می دهیم، جدا از بحث بررسی خودمان، بررسی نقدهای دیگر بازیبازان و شنیده ها نیز هست.

امتیاز:

 

10 / 8

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
نقدونی مرجع نقد و منتقدین، دانلود و سرگرمی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 82
  • کل نظرات : 21
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 250
  • بازدید سال : 882
  • بازدید کلی : 14,889
  • کدهای اختصاصی